8 Eylül 2017 Cuma

KA.FA CA...basın bülteni...

    Uzun yıllar reklamcılık ile uğraştım, tam 30 yıl... resimlerimi de reklam atölyesinde yaptım, kocaman bir atölye, malzemeler... 1990,ların başlarında 32 yaşında birden resim yapmaya başladım, resim eğitimi almadım ayrıca hiç kurs, ders vs, de görmedim...Öğrendiğim her şeyi sadece çalışarak, araştırarak, deneyerek öğrendim...Eskiden de arada sırada resim yapardım ama bu tarihten sonra resmi hiç bırakmadan bu günlere geldim. Atölyede ne malzeme bulduysam ahşap, karton, metal, kağıt her türlü malzemeyle resim yaptım bu anlamda çok değişik malzemeleri kullandım çok özel malzeme vs aramadım. İlk tuvalimi 1995 yılında yaptırmıştım, halada öyleyim her malzemeyi resmime dahil edebilirim. Resme başladıktan tam 16 yıl sonra 2007 yılında ilk kişisel sergimi açtım. bu 13. kişisel sergim. Tam 24 yıl kocaman bir atölyede kullanılabilecek her türlü malzemeyle döke saça resim ve farklı işler yaptım.son atölye 500 m2 kadar kocaman bir atölye idi.
    Atölyeden çeşitli nedenlerden 2016 yılbaşına doğru çıktım resimlerimi tek tek temizleyip streçledim ve büyük bir ev taşıma kamyonuna tepeleme doldurup bir arkadaşımın evine götürdük.
    yani bir buçuk yıldır bir atölyem yok, evdeyim üstelikte evde daha önce resim yaptığım bir oda ağzına kadar dolu...masanın üzeri artık gözükmüyor... ama buna rağmen bu süre zarfında yinede hiç boş durmadım hep bir şeyler yaptım.
    bu serginin çıkış noktası da aşağıda okuduğum söyleşi oldu.
    ''Gençken, tesadüfen, çok karanlık bir günde Gülsün Karamustafa ile karşılaştım. Anladı, gördü. “Çocuğum, yanmış bir kibrit çöpü ve bir parça gazete parçası bile sanatını yapmaya yeter” dedi.
    Evde bile olsam güzel bir sergi hazırlayabilirim dedim ve hazırlığa başladım. gazeteler, hasta kartları,......zaten sürekli bir şeyler yapıyordum. sergide neler olmalı vs. kafamda planladım ve startı verdim.
    Etik Sanat Evi çok uzun yıllardır gittiğim bir yer Sanat ile dolu sıcacık bir yuva, sahibi ve arkadaşım Sezin Haşıcı gerçek bir karakter. Sanat vs. her şey bir yana insan olarak on numara beş yıldız biri, yıllar önce orada bir sergi yapma konusu olmuştu sonra başka işler çıktı kalmıştı, Sevgili Sezin,e böyle bir düşüncem var dedim oturup konuştuk ve tarihi belirledik şimdi sergiyle ilgili yapılacakları planlıyorum, görüşmek üzere...

    Turhan KA. 6 ağustos 2017 / İzmir.

Hiç yorum yok: